Pozycjonowanie lokalne dla stron usług regionalnych

0
Pozycjonowanie lokalne dla stron usług regionalnych

Pozycjonowanie stron lokalnych odnosi się do targetowania lokalnych odbiorców dla firm oferujących swoje produkty lub usługi jedynie dla określonej lokalizacji: sąsiedztwa, miasta lub województwa. Wyświetlane wyniki wyszukiwania są wtedy ściśle zależne od rodzaju urządzenia (desktop vs mobile) oraz jego lokalizacji, nawet jeśli nazwa miasta lub regionu nie była umieszczona w zapytaniu do wyszukiwarki. Po ostatniej aktualizacji algorytmu dla lokalnych wyników wyszukiwania we wrześniu 2016 r. zwanego Possum, imperatywne jest, by siedziba lub oddział biznesu były zlokalizowane wewnątrz targetowanego regionu. Możliwe są również przypadki kiedy to firmy o podobnym profilu działalności i tej samej siedzibie filtrowane są z lokalnych wyników organicznych Google Maps (tzw. local pack).

Jednym z najważniejszych lokalnych sygnałów rankingowych jest konsystencja oraz stały przyrost liczby cytatów NAP (ang. name – address – phone number) umieszczanych na innych domenach. Cytacje NAP zawierają dane kontaktowe firmy: nazwę, adres i numer telefonu, oraz mogą być umieszczone na każdej podstronie serwisu, korzystając z odpowiedniego oznaczenia danych biznesu według Schema.org (ang. micro data mark-up). Najczęściej wybieraną lokalizacją dla danych firmy, oprócz strony Kontakt, jest stopka strony, gdzie dane te są łatwo widoczne dla odwiedzających. Istotne jest posiadanie unikalnego numeru kontaktowego dla danego oddziału firmy oraz jednolity format danych kontaktowych. Na pozycje lokalne wpływa także obecność firmowego profilu Google My Business wraz z odpowiednio dobraną, najbardziej akuratną kategorią opisującą działalność firmy. Gdy jest to tylko możliwe, przedsiębiorca powinien zabiegać o jak największą liczbę pozytywnych recenzji Google, jednocześnie nie pozostawiając krytycznych wpisów bez odpowiedzi. Liczba opinii i średnia ocen mają wpływ na wyświetlanie strony w wynikach organicznych Google Maps. Przestrzec należy także przed faktem, iż recenzje sprawiające pozory nienaturalnych (przykładowo, pochodzące z tego samego adresu IP lub lokalizacji) są przez Google z czasem usuwane, jednocześnie stwarzając możliwość całkowitego zablokowania wizytówki Google My Business przed pojawianiem się w wynikach wyszukiwania.

Tak jak w przypadku tradycyjnych wyników wyszukiwania, niezmiernie istotna jest również jakość i w drugiej kolejności ilość linków zewnętrznych kierujących do pozycjonowanej strony. W tym przypadku jednak nie należy ignorować linków ze stron lokalnych – nawet jeżeli nie są atrakcyjne wizualnie, a odnośniki opatrzone są atrybutem rel=”nofollow”.

Depersonalizacja wyników wyszukiwania

Jedną z metod depersonalizacji wyników wyszukiwania jest wylogowanie z usług Google oraz wykorzystanie trybu incognito przeglądarki, co uniemożliwia Google modyfikowanie wyników SERP na podstawie historii wyszukiwania; jednak wyświetlana lista wyników nadal profilowana jest ze względu na lokalizację urządzenia. Aby wyświetlić całkowicie zdepersonalizowaną listę wyników dla kraju innego niż ten, w którym obecnie znajduje się użytkownik, należy wykonać wyżej wspomniane kroki oraz dodatkowo skorzystać z proxy dla regionu, na który pozycjonowana jest witryna (np. za pomocą wtyczki dla przeglądarek, SEOquake). Podczas manualnego sprawdzania pozycji rankingowych należy również zwrócić uwagę na korzystanie z adekwatnej wersji językowej wyszukiwarki.

Odwiedź stronę agencji interaktywnej we Wrocławiu, oferującej uslugi pozycjonowania dla lokalnych firm: Close to Water – pozycjonowanie