Tworzenie stron internetowych – jak zlecić?

0
Tworzenie stron internetowych – jak zlecić?

Na rynku usług internetowych, do których zalicza się tworzenie layoutów stron i kodowanie stron internetowych, panuje w dzisiejszych czasach ogromna konkurencja między firmami oferującymi zarówno budowę stron i inne usług informatyczne a freelancerami, których prace nierzadko wcale nie odbiegają jakością kodu czy też designem od produktów wypuszczanych przez duże agencje interaktywne. Wpisując w wyszukiwarce strony internetowe Wrocław możemy przekonać się jak konkurecyjna jest to branża – nawet stawki kampanii Google AdWords potrafią sięgać kilkunastu złotych za jedno kliknięcie, trzeba więc wyobrazić sobie jak ogromne muszą być budżety agencji wydawane na płatne reklamy w sieci – a przecież nie każde kliknięcie w link reklamowy równa się konwersji, czyli zamówieniu nowej strony do wykonania.

Agencje interaktywne trudzące się zarówno usługami hostingu, utrzymaniem firmowych kont e-mail, projektowaniem i tworzeniem stron internetowych, w zależności od budżetu, mogą zaproponować stworzenie strony “od zera” – łącznie z unikalnym designem, który bierze pod uwagę wszystkie wyznaczniki klienta umieszczone w brief-ie. Agencja pomoże nawet wybrać nową domenę dla firmy. Jeżeli koszty nowej stropny internetowej przyprawiają cię o zawrót głowy, agencja interaktywna może zaproponować abonamentowy system opłat za stronę. Taki model sprawdza się w przypadku, gdy stworzenie nowej witryny twojego sklepu czy strony firmy jest tłem dla usług internetowego marketingu. Bowiem co z tego, że twoja firma ma swoją stronę www, jeżeli nikt na nią nie trafi, ponieważ na próżno szukać jej adresu w wynikach Google?

Przy opłacie abonamentowej często wybiera się jednak nie indywidualny design strony, ale przerobienie patnego szablonu WordPressa pod potrzeby klienta. Dodaje się odpowiednie widżety, oryginalną grafikę i instaluje odpowiednie pluginy. Do tego dochodzić może przygotowanie przez agencję kreatywną unikalnych grafik na stronę. Tak samo, jak nie poleca się instalowania darmowego szablonu WordPressa na stronie firmy, tak samo nie powinno się wykorzystywać tzw. stockowych zdjęć, nawet jeżeli są to zdjęcia z opłaconych licencji do wykorzystywania komercyjnego. Najlepiej, gdy posiadamy własny budżet na wykonanie oryginalnych fotografii naszego biura i pracowników przez zawodowego fotografa. Pozwala to na lepszy look and feel strony – obecnie użytkownicy sieci są już nieco wyczuleni na sztuczne zdjęcia ze stron takich jak Shutterstock i pexels.com, które powtarzają się na niemal co drugiej takiej stronie w branży.

W ramach takiej usługi więc dostajemy produkt wart swojej ceny – strona wygląda ładnie, jest funkcjonalna; wszak w agencji pracuje UXer i SEOwiec, którzy dorzucają swoje dwa grosze już podczas tworzenia witryny, tak aby jak najlepiej rankowała w wynikach wyszukiwania. To gotowy punkt wyjścia do rozpoczęcia kampanii marketingu internetowego – czy to pozycjonowanie w Google, czy reklamy płatne w AdWords, w ramach usługi agencji interaktywnej możemy wykupić także pakiet pozwalający zaistnieć naszej witrynie na pierwszej stronie Google’a.

Więcej info: Close to Water – software house Wrocław