Uniknij Tych Popularnych Błędów w Google AdWords

0
Uniknij Tych Popularnych Błędów w Google AdWords

Działania optymalizacyjne kont Google AdWords często postrzegane są przez właścicieli firmy e-commerce jako banalnie proste – dlatego też nierzadko decydują się oni na samodzielne prowadzenie kampanii AdWords, zamiast zatrudniania do tego specjalistów z branży SEM. To co wydaje się banalnie proste, kryje jednak klika przeszkód na drodze do wysoko konwertującego konta Google AdWords.

Poniżej lista najczęściej popełnianych błędów w Google AdWords w branży e-commerce (sklepy internetowe). Stań się lepszym reklamodawcą i wygeneruj jak najwyższe ROI dla Twoich kampanii linków sponsorowanych w sieci wyszukiwania Google.

5 fatalnych błędów reklamodawców w Google AdWords

  1. Złe targetowanie lokalne – podczas dobierania odpowiednich grup docelowych dla swoich reklam (co z pewnością będzie Twoim pierwszym krokiem, zanim zaczniesz płacić za kliknięcia, prawda?) zwróć uwagę na dokładne dobranie lokalizacji, w jakich ma wyświetlać się Twoja reklama. Jeżeli posiadasz biznes lokalny, kieruj reklamy ogólnokrajowe tylko dla zapytań, które zawierają nazwę twojej miejscowości, gdzie oferujesz usługi lub produkty. Unikniesz w ten sposób zbyt wąskiej grupy targetowej – skoro użytkownik wykazuje zainteresowanie Twoją lokalizacją, dlaczego miałby nie zobaczyć reklamy twojej firmy? Stosuj właściwe typy dopasowań słów kluczowych w AdWords.
  2. Zbyt wiele fraz w jednej Ad Group – dla wielu kampanii sprawdza się przykazanie, że jedna grupa reklam to 5-10 słów kluczowych, nie więcej. Stwórz osobne grupy reklam dla ściśle powiązanych tematycznie słów kluczowych. Wtedy możesz kierować reklamy zawierające to samo słowo kluczowe, na które pojawia się sama reklama.
  3. Biedne strony wejścia Landing Pages – jeżeli zapytanie dotyczy konkretnego produktu to nie kieruj użytkownika na stronę główną witryny – nikt nie chce tracić czasu na dodatkowe przeglądanie katalogu produktów, aby znaleźć rzecz, której od początku szukał. Kieruj użytkowników na strony produktów lub strony kategorii produktów, w zależności od tego, jak precyzyjne jest zapytanie.
  4. Brak testów A/B reklam – wielu niedoświadczonych reklamodawców dodaje kilkadziesiąt fraz kluczowych do jednej grupy reklam (ad group), która następnie posiada jedną reklamę tekstową. BŁĄD. Testy A/B pozwalają redukować średnie stawki za kliknięci i zwiększyć wskaźnik konwersji. Pamiętaj jednak, aby testować jedynie 1 czynnik w danym czasie (zmiana treści wezwania do działania, inny kolor przycisku „Kupuję”, etc). Pozwoli to rzetelnie ocenić, która reklama jest lepsza. Jedna grupa reklam oznacza więc co najmniej 2 różne reklamy.
  5. Zapominasz o wykluczających słowach kluczowych – frazy wykluczające decydują o tym, że nasza reklama nie pojawi się na górze strony wyników wyszukiwania jeżeli słowa, które użytkownik wpisał w Google, zawierają tę frazę. Proste, prawda? Wiele negatywnych fraz można wyodrębnić już na etapie keyword research, kiedy kompletujesz słowa kluczowe, dla których twoje reklamy powinny się pojawiać. Przy okazji znajdziesz na pewno wiele słów, dla których pomyślisz „mój biznes tego nie oferuje”. Dlatego też twórz listę słów wykluczających jak najwcześniej – zaoszczędzisz w ten sposób na nieadekwatnych kliknięciach w reklamę, po których i tak wiadomo, że użytkownik nie dokona zakupu. Są to zazwyczaj zapytania informacyjne takie jak „kiedy otwarte…” „ile kosztuje…” itp.

Więcej wskazówek nt. samodzielnego prowadzenia reklam linków sponsorowanych AdWords znajdziesz na stronie WWW agencji interaktywnej we Wrocławiu: Close to Water – Reklama w Adwords